Gebelikte Oluşan Lekeler Nasıl Geçer?

Hamilelikte başlayıp doğumdan sonra iyice yüze yerleşen lekeler geçer mi?

Hormon düzeyleri hamilelikte yükseldiği için, bazı kişilerde kahverenkli pigmentasyon lekelerine sebep olabilir. Bu süreçte bir de cildinizi güneşten etkin bir şekilde korumadıysanız genellikle varolan lekelere yenileri eklenebiliyor. Genelde inatçı lekelerdir. Ancak doğru bir yaklaşımla başarılı sonuçlar almak mümkün.Kombine işlemler daha etkili sonuçlar alınmasını sağlayabiliyor. Genellikle Revlite gibi hassas lazer uygulamalarına ile kimyasal peeling işlemlerinin birlikte uygulamak pozitif sonuçlar ortaya çıkarabiliyor.

2 yılı geçti doğum yapalı ama hala gebelikte oluşan lekelerim geçmedi. Şimdiye kadar yaptıklarım, nemlendirme, peeling, hydrafacial ve güneşten koruma. Hiç biri de işe yaramadı. Artık başka bir şey denemem lazım ama ne olabilir bir öneride bulunabilir misiniz?

Gebelikte oluşan lekeler nasıl geçer sorusunun tek bir cevabı bulunmuyor. Çünkü her lekenin ilgili tedaviye vereceği yanıt farklı farklı olabilir. Hamilelik kaynaklı lekelenmeler genellikle; alında, yanakların orta kısmında ve seyrek olarak da üst dudak ve boyunda oluşuyor, nedeni ise östrojenlerin melanin sentezini stimüle etmesidir. Gebelik sırasında gelişen ve gebelik maskesi de denilen melasma, doğumdan sonra kaybolabilir. Bazen de kalıcı olur. Melasma; tedavisinin zor olması nedeniyle genellikle hastaları da doktorları da zorlayabilmekte. Lazer tedavileri, krem ve peeling tedavilerine cevap vermeyen kişilerde denenebilir.

İyi günler dilerim Bket Hanm, kuzenimle birlikte yakın zamanlarda doğum yaptık ve onda hiç bir gebelik lekesi olmasa da bende alnımda, yanaklarımda dudak üstünde lekeler oluştu. Açıkçası güneşten de elimden geldiğince korumuştum kendimi. Artık emzirmeyi de kestik ben de artık buna bir tedavi yaptırmaya karar verdim. Seçeneklerim nelerdir? Gebelikte oluşan lekeler nasıl geçer acaba?

Cilde rengini veren melanin pigmentinin bir bölgede yoğunlaşması cilt lekelerine neden olur. Melanin pigmentinin bir bölgede yoğunlaşması fazla güneşlenmekten kaynaklanabileceği gibi, kimyasal içerikli ürünlerin kullanılması, solaryuma fazla girilmesi ve genetik faktörler de cilt lekelerinin sebebi olabilir. Sonuç alınabilecek medikal uygulamalardan bazılarını şöyle sıralanabilir. Scarlet Altın İğne, Kimyasal Peeling, Icon lazer, Revlite Lazer. Bu uygulamaların mutlaka deneyimli kadrosu ile isim yapmış kurumlardan alınması oldukça önemlidir. Bunun yanı sıra, medikal uygulama temelli tedavilerin Eylül-Nisan döneminde yapılması daha uygun olacaktır.

Merhaba Hocam 40 yaşında ilk defa anne oldum ve doğumumdan sonra yüzümde bazı lekelenmeler oldu. Bunlara artık müdahale etmenin zamanı geldiğine karar verdim. Gebelikte oluşan lekeler nasıl geçer bilgi verebilir misiniz?

Hamilelikle birlikte değişen hormonlardan dolayı yüz bölgesi en çok etkilenen bölgemizdir. Melasma olarak da bilinen hamilelik lekeleribacak ve kol gibi bölgelerde görülse de yüz bölgesi en çok hamilelik lekesinin görüldüğü bölgedir. Yanaklar, boyun, alın ve dudak üstünde hamilelik lekeleri görülebilir. Hamilelik lekeleri her kadında görülmez. Bu durum kişinin genel sağlık durumu ve hormon yapısına göre değişiklik gösterir. Renk açıcı kremler, güneş koruyucuları, kimyasal peeling ve lazer hamilelik lekelerinin giderilmesi için uygulanan yöntemlerdendir. Ancak bu yöntemler, yüzde yüz kalıcı sonuçlar vermeyebilir. Hamilelik lekelerinde geçici açılmalar oluşur ancak yazın güneş etkisi ile tekrar artabilir. Bu nedenle güneşten korunmak önemlidir.

Gebelikte oluşan cilt lekelerinin tedavisinde lazer kullanıyormusunuz?lazerle lekeler nasıl geçer??

Cilt lekeleri doğuştan ya da sonradan oluşabilmektedirler. Sonradan oluşan lekeler özellikle doğum sonrası, hormonal faktörler, güneşe maruz kalma gibi etkenlere bağlı olarak ortaya çıkmaktadır. Bu gibi etkenlere maruz kalma sonucu ciltte pigmentasyon artışı meydana gelmektedir. Leke tedavisinde hangi tedavinin uygulanacağına karar vermek önemlidir. Tedaviye başlamadan önce doktor tarafından kişinin cilt yapısı, lekenin derinliği ve hangi bölgede olduğu tespit edilmelidir ve buna uygun tedavi süreci belirlenmelidir. Günümüzde leke tedavilerinde uygulanan en etkili ve kalıcı yöntem Icon lazer tedavisidir. Lazer ışınları hem üst deride yenilenme sağlayarak hem de alt deride kolajen sentezini tekrar tetikleyerek deride sıkılaşma, toparlama ve canlanma sağlamaktadır. Tecrübeli bir doktor tarafından gerçekleştirilen lazer uygulaması ile ciltte herhangi bir yan etki oluşmadan sağlıklı ve lekesiz cilt yapısı elde edilebilmektedir.

Hocam benim sorum:Gebelikte oluşan büyük çaplı lekeler nasıl geçer?uyguladığınız tedavi hakkında bilgilendirme yapabilirmisiniz?

Hamilelikte en sık karşılaşılan problemlerden biri de cilt lekeleri yani hiperpigmentasyondur. Bu duruma neden olan hamilelik döneminde salgılanan östrojen, progesteron ve pigmentleri aktif hale getiren kloasma hormonlarıdır. Hiperpigmentasyon, gebeliğin 2-3 aylarından sonra oluşmaya başlamaktadır. Leke tedavisinde son dönemde Icon lazer teknolojisinden yararlanılmaktadır. Icon lazer, cilt yüzeyinde herhangi bir tahrişe neden olmadan cildin alt katmanlarına gönderdiği lzer ışınları ile cilt altında kontrollü bir mikro-hasar yaratmaktadır. Bu sayede vücudun kendini onarma mekanizması devreye girerek ciltte iyileşme sürecini başlatılmaktadır.

Merhabalar sevgili Buket Hanım, gebelikte oluşan lekelerin nedeni nedir ve nasıl geçer?Cevaplarsanız çok sevinirim. Teşekkürler.

Cilt lekeleri, cilde rengini veren melanin pigmentinin bazı bölgelerde yoğun olarak birikmesi sonucu oluşmaktadır. Hamilelik dönemlerinde ya da doğum kontrol haplarının kullanıldığı zamanlarda kişinin vücudunda meydana gelen hormonal değişiklikler, sürekli güneş ışığına maruz kalmak, yaşlılık gibi nedenler cilt lekelerine neden olabilmektedir. Özellikle hamilelik döneminde artan östrojen hormonunun cilt rengini koyulaştıran melanotropin maddesini arttırması sonucu genital bölgede, meme uçlarında, ellerde, karın bölgesinde ve yüzde çeşitli lekeler görülebilmektedir. Lazer sistemleri arasında en sık kullanılan Icon Lazer sayesinde sadece birkaç seansta lekeleri büyük ölçüde hafifletmek mümkün olabilmekte. Lazerle tedavide yeni kolajen ve elastin liflerinin üretimi ile cilt kalitesi iyileşmekte ve lekelerin görünümü haifiletilmektedir.

Merhaba,gebelikte oluşan cilt lekelerine çözüm öneriniz nedir,nasııl geçerler?

Cilt lekelerinin en sık görüldüğü dönemlerden biri hamileliktir. Hamilelikle birlikte hormonlar düzensizleşir ve cilt daha hassaslaşır, bunun sonucu olarak da çeşitli lekeler görülmektedir. Cilt lekelerinin tedavisinde son zamanlarda çeşitli tedavilerden yararlanılıyor. Kimyasal peeling, Icon lazer ve Revlite lazer gibi yöntemler en çok tercih edilen tedavilerdendir. Hastaya hangi tedavinin uygulanacağı kişinin cilt yapısı, ten rengi, yaşı, lekenin derinliği gibi faktörler belirlemektedir. Kimyasal peeling, cildin üst tabakasını yüzeysel bir şekilde soyarak lekeye neden olan melanini taşıyan hücrelerin dökülmesini ve cildin daha canlı görünmesini sağlamaktadır. Lazerle yapılan tedavilerde ise cilt lekelerinin renginin açılması ve cildin alt tabakasındaki kolajen liflerinin yenilenmesi sağlanmaktadır.

Buket hanım iyi günler dilerim ,hamileliğim 23. haftasında yüzümde lekeler oluşmaya basladı ve oyle küçük falanda değillerr.gebelikte oluşan bu lekeler nasıl geçer acaba?

Hamilelikte aşırı kilo artışı ve hormonların da değişmesiyle ciltte lekelenmeler görülmektedir. Oluşan bu cilt lekeleri, estetik olarak hoş olmayan bir görünüme neden olarak anne adaylarımızı rahatsız edebiliyor. Icon lazer ile cilde herhangi bir zarar vermeden ve yan etki oluşturmadan cilt lekelerinden kurtulmak mümkün olabilmekte. Lazer tedavisinde, ciltte kontrollü ısı hasarı yaratılarak bağ dokudaki kolajen ve elastin liflerinin üretiminde artış sağlanmaktadır. Böylece cilt kendini oarmaya başlayarak lekelerin iyileşmesini sağlamaktadır. Elbette tedaviye doğumdan sonraki bir zamanda başlanmalıdır.