Vücudumuzdaki rahatsız edici kıllardan kurtulmanın yollarından sadece bir tanesi olan ütüleme epilasyon, kıl köklerinde tahribata neden olarak o kıl kökünden bir daha kıl çıkmasını engeller. Vücudumuzun tüylü olan bütün alanlarına uygulayabileceğimiz bu epilasyon işlemi son zamanların  tercih edilen ve istenilen sonuca yaklaştıran lazer enerjisiyle etki eder.

Lazer epilasyonun ilk uygulanmaya başlandığı yıllarda bazı kıl tipleri üzerinde sonuç alınamıyordu. Bu kıl tipleri özellikle ince ve açık renkte olan kıl tipleridir. Yalnız teknolojinin çok fazla ilerleme göstermesinin sayesinde artık lazer teknolojisi de daha yeterli sonuçlar verebilir hale gelmiştir. Artık daha açık renk tüy rengi ve daha ince kıl tiplerine de lazer epilasyon tedavisi önerebiliyoruz. Buz Lazer ile ütüleme iki dalga boyunda eş zamanlı olarak atışlar gerçekleştirip daha çok cilt tipi ve kıl tipinde kullanılabilmektedir.

Lazer Epilasyon nasıl uygulanır?

Lazer epilasyonda kıl köklerine etki eden lazer dalgaların melanin pigmentleri aracılığı ile emilebilme özellikleri vardır. Buz lazerin soğutma özelliği olduğu için kıl köklerine gönderilen 45 derecelik ısının cildimizin üst bölgesinde herhangi zarar verici bir etkisi olmayacaktır. Buz lazer epilasyonun bu özelliği sayesinde kıl köklerimiz tahribata uğrayıp bu kıl kökünden bir daha kıl çıkma ihtimali yok edilirken cildinizde herhangi bir yanma veya ağrı ve acı hissetmeyeceksiniz.

Kaç seansta kıllar yok olur?

Lazer epilasyonun etkisini göstermesi bazı koşullara göre değişiklik gösterir. Bu koşulların en başında gelenler ise kişinin kıl yapısı, ten rengi ve kişinin uygulama yaptırdığı bölgedir. Bu koşullara göre tedavi seans sayısı kişiden kişiye göre değişebilmekle beraber  ortalama olarak  7-8 seans sonunda tedavi tamamlanabilmektedir.

Seans süreleri ne kadardır?

Çok fazla zaman gerektirmeyen ütüleme ve buz lazer epilasyonun seans sayısı gibi seans süresi de bazı koşullara bağlı olarak değişiklik göstermektedir. Örneğin uygulanan bölgenin alan genişliği sürenin daha uzun sürmesine neden olmaktadır. Bölgeler için ortalama bir süre söylemek gerekirse 3-4 dakikada bıyık bölgesi, 10-15 dakikada erkeklerde sırt bölgesi ve 30-60 dakika arasında da bacak bölgenizdeki kıllardan kalıcı olarak kurtulabilirsiniz.

Riski var mı?

FDA onaylı olan soprano lazer epilasyonun güvenilirliği yapılan birçok bilimsel çalışma sonucu anlaşılmıştır.

Her cilt için uygun mudur?

Ütüleme epilasyon ve buz lazer epilasyonu genellikle her cilt tipinde ve çok büyük bir yelpaze içeren kıl tipinde uygulayabiliyoruz. Ancak yine de tedaviden önce kıl ve cilt tipinin değerlendirilmesi, tedaviye uygun olup olmadığı belirlenmelidir. Az da olsa kıl renginin cilt renginden açık olduğu durumlarda ciltteki pigment lazer ışığını görmeyebilir ve bu durumlarda tedaviye başlanmamalıdır.Bunun için ayrıntılı konsültasyon hizmetini bu sistemi yaptırmak isteyen kişiler ilgili klinikden almalıdırlar.