Cilt Lekeleri Neden Olur ?

Düzenli güneş koruyucu kullanımına rağmen cilt lekeleri neden olur?Güneşten korumaktan başka ne yapmak lazım?

Çeşitli hastalık durumlarında ya da dış etkenler sonucunda melanosit hücrelerinde artış ya da melanin pigmentindeki artış, cilt lekesi olarak adlandırılan lezyonların oluşumuna neden oluyor. Genel olarak; genetik faktörler, hormonal faktörler, bazı hastalıklar, ultraviyole ışınlar, bazı ilaçlar cilt lekelenmelerine sebep olabilmekte.Bütün bunların dışında cildin neminin azalması da lekelenmeye zemin hazırlar.Bu yüzden belli aralıklarla klinikde yapılan cilde nem veren işlemler ciltte leke oluşmaması için alınacak önlemlerdir.

Cilt lekeleri neden olur hocam, ben sivilcelerimi sıkmam hiç bir zaaman ama kendiliğinden patlayınca veya iyileşmeye başlayınca yine de lekelenmeler olabiliyor. Bazen yazın cildimde kahverengi çil gibi lekeler olabiliyor. Cildim e ne iyi gelir biraz bahsedermisiniz? Teşekkürler.

Çocukluktan yaşadığımız süre boyunca, sağlıklı beslenmeye özen göstermek, cildi güneşten ve diğer zararlı çevresel faktörlerden korumak, bir de düzenli olarak cilt bakımı yapmak leke oluşumunun önüne geçmekte oldukça etkili. Lazer tedavileri, mezoterapi, kimyasal peeling işlemleri lekelerin tedavisinde kullandığımız başlıca tedavilerden birkaçıdır. Muayene sonrasında sizin ihtiyacınız olan tedaviyi belirleyerek size uygun bir tedavi planlaması başlatabiliriz.

Hocam cilt lekeleri neden olur? Ben lekelerime Icon lazer yaptırtmak istiyorum.sizce uygun bir şeymi?zararı varmı başka faydalları da olur mu gibi bir çok soru sordum. Cvplarsanız çok mutlu olurum.

Sağlıksız beslenme ve yaşam koşulları, çevresel etkenler, kimyasallar, toksinler cildimizde hiç de istemediğimiz izler, lekeler, kırışıklıklar bırakabiliyor. Bugüne kadar ciltle ilgili her soruna farklı bir lazer sistemi öneriliyordu. Geliştirilen son sistem Icon lazer ise, tüm cilt problemlerini tek bir cihazla halledebilen bir teknolojiye sahip. Lekeler, kırışıklıklar, ince çizgiler, cilt elastikiyetinin azalması, cilt renginde oluşan düzensizlikler ve zararlı güneş ışınları gibi tüm yaşlanma belirtilerine aynı anda etki edebilen bir uygulamadır. Cildin hem alt hem de üst tabakasında kontrollü ısı hasarı yaratan Icon lazer, cildin üst tabakasındaki leke, cilt tonu düzensizliklerini tedavi ederken, cildin alt tabakalarındaki kolajen üretimini tetikleyerek cilt gençleştirme ve yenilenme sağlıyor. Aynı zamanda sizi sosyal yaşamınızdan koparmayan bir tedavi olanağı da sunuyor. Yani, yan etkisi ve istirahat süresi yok denecek kadar az.

Hocam,19 yasında erkeğim.omzumdaki cilt lekelerinin nedeni nedir, neden olur?tedavisi varmıdır yoksa kendiliğinden geçermi?

Kadın ve erkeklerde en yaygın görülen cilt rahatsızlıklardan biri lekelerdir. Lekeler, özellikle yüz bölgesinde yanak, alın ve çenede oluşmakta ve yüze daha pürüzlü bir görünüm vermektedir. Cilt lekeleri, vücut bölgelerinde yani sırtta, omuzda, göğüste veya el üzerinde de oluşabilmektedir. Güneş ışınları, hormonal bozukluklar, genetik yapı, yaşlılık, hamilelik lekelerin oluşumunu tetikleyen etkenlerdir. Leke tedavisinde kullanılan Icon lazer deriyi yüzeysel soyarak ve renk hücrelerini tahrip ederek etkili olmaktadır. Icon lazerde, cilde uygulanan lazer ışınları ile yoğun pigmentler dağıtılarak derinin kendini iyileştirmesi ve derinin asıl rengine eşitlenmesi sağlanmaktadır. Lokal anestezinin uygulandığı bu tedavide kişi işlem sırasında herhangi bir acı ya da ağrı hissetmemektedir. Lekelerin durumuna göre 3-4 hafta aralıklarla 3-6 seans uygulanması yeterli olmaktadır. Uygulama ilk seanstan itibaren etkisini göstermeye başlamaktadır ve ilerleyen seanslarda da daha estetik görünümler elde edilmektedir.

Cildime güneş kremi ve losyon sürmeme rağmen özellikle yüz ve sırt bölgelerimde lekeler oluştu.bu cilt lekeleri neden oluşmuş olabilir ve tedavisi ndeir?

Cilt lekeleri, deriye rengini veren melanin pigmentinin çeşitli sebeplerden dolayı belli bölgelerde normalin üzerinde yüksek miktarlarda toplanması ile oluşmaktadır. Cilt lekelerine sebep olan birçok faktör bulunsa da en önemli nedeni güneş ışınlarıdır. Yoğun bir şekilde güneş ışığına maruz kalmak yeni lekelerin oluşumuna ve oluşmuş lekelerin daha da koyulaşmasına neden olmaktadır. Lekeler dahil sivilce izleri, akneler, kırışıklıklar gibi birçok cilt sorunu Revlite lazer teknolojisi ile giderilebilmektedir. Tedavi, istenmeyen pigmentasyon bozukluğunu düzenleyebilir ve cilt yenilenmesinde olumlu sonuç verebilmektedir. Revlite lazer tedavisinde, lazer ışınları yoğun melanin pigmenlerini içeren hücreler tarafından emilerek ciltte iz ya da tahriş bırakmadan solmaya başlamaktadır. Uygulanan her seansta bu etki artmakta ve lekeler büyük oranda ortadan kalkmaktadır.

Cilt lekelerinin nedeni sadece güneşmidir yoksa başka nedenlerlede lekeler oluşabilirmi?

Cilt lekeleri, ciltte melanin adı verilen pigmentin miktarının aşırı artmasıyla oluşmaktadır. Bir çok nedenden kaynaklanabilen cilt lekelerinin en önemli nedeni güneş ışınlarıdır. Yoğun şekilde güneş ışınına maruz kalmak, lekelerin oluşmasına ve var olan lekelerin daha da koyulaşmasına neden olmaktadır. Bunun dışında genetik yatkınlık, hamilelik, bazı ilaçlar, kozmetik ürünler de lekelerin oluşmasına veya mevcut lekelerin artmasına neden olabilmektedir.

Hocam cilt lekelerinin oluşma nedenleri nedir?tedavisi varmıdır?yanaklarımın üst kısımlarında cok belli olmasada lekeler var yaklasık bi senedir, daha önce yoktu…

Özellikle yüz bölgesinde çeşitli nedenlerden dolayı oluşan cilt lekeleri kişinin yaşamını zorlaştırabilmekte ve kozmetik sorunlara yol açabilmektedir. Bu nedenle cilt lekelerinin tedavi edilmesi gerekmektedir. Ciltte oluşan bu lekeler; doğumdan, ergenlikten, yaşlılıktan ya da güneş ışınları gibi dış etkenlerden kaynaklanabiliyor. Leke tedavisinde en sık kullanılan ve başarılı sonuçlar almamızı sağlayan yöntemlerden biri Icon lazer yöntemidir. Diğer tedavilere oranla başarı oranı %80 olan bu uygulama hem yüzeysel hem de derin tabakalara etki etmektedir. Böylece lekelerin görünümü hafiflerken, ciltte yenilenme de sağlanmaktadır.