Botoks

Botoks Neden Bu Kadar Popüler?

Kırışıklık karşıtı kozmetik tedaviler arasında; daha kolay, daha genç görünen bir cilt için Botoks’un neden bir numaralı tercih olduğunu anlamak çok kolay. Çünkü; acısız, yarı kalıcı ve çok kısa sürede yaptırıp, işinize veya evinize dönebiliyorsunuz. Çok hızlı. Botox’un neden bu kadar popüler olduğunu öğrenmek için Dr. Buket Yıldırım ile konuştuk.

Kozmetik tedavileri çoğumuz için bir bilmece olabilir. Ne kadar acı veriyorlar? Buna değer mi? Yüzüme tam olarak ne uygulanıyor? Tüm bu kaygıları ve daha fazlasını Medikal Estetik Doktoru Buket Yıldırım’a sorduk;

İşte Botoks’un bu kadar yaygın olmasının 12 nedeni:

1- Anestezi Yok

Bu tedavi sırasında herhangi bir anestezi gerekmez, çünkü sadece küçücük bir iğne batması hissedersiniz. Cildiniz temizlendikten ve dezenfekte edildikten sonra, yüzünüzün en çok dikkat gerektiren bölgelerine dahil -genel olarak gözler ve dudaklar- botoks veya dermal dolgu küçük iğnelerle enjekte edilir. İğne ucu oldukça ince ve küçük olduğu için bununla kolaylıkla baş edebilirsiniz.

2- Sonuçlar birkaç gün sonra görülebiliyor

Tedavinin sonuçlarını enjeksiyondan sonraki 1 ila 3 gün arasında görebiliyorsunuz. Diyelim ki botoks yaptırdınız, peki çevrenizdekiler size ne zaman iltifat etmeye başlayacak? Bu durum, 3 güne kadar gerçekleşecek. Cildinizin yeni görüntüsünün tadını en fazla üç gün içerisinde çıkarabilirsiniz.

3- Cildinizin daha genç ve pürüzsüz görünmesini sağlar

Şimdi yüzümüze ne enjekte ettiğimiz ile ilgili biraz daha detaylı bilgi verelim. Botoks, botulinum toksininden elde edilen nörotoksik bir protein. Medikal ve kozmetik amaçlarla üretilen iki tipi vardır. Tip A ve Tip B. Tip A, tıpta; örneğin, spazm halindeki kasları gevşetmek veya kas distrofisi ve Parkinson gibi hareket rahatsızlıkları için; kozmetik tedavilerde ise, yüz kaslarının hareketini azaltmada, daha pürüzsüz görünümlü bir cilt elde etmek için yaygın olarak kullanılır.

4- Süper Hızlı

Botoks hızlı, cerrahi olmayan bir tedavi ve insanların kendilerini daha fazla yenilenmiş hissetmelerini sağlıyor. Kırışıklık karşıtı enjeksiyonların uygulanması yaklaşık 15 dakika sürer, ancak bu süre, tedavi edilen kırışıklıkların sayısına bağlı olarak da değişebilir.

5- Hemen makyaj yapabilirsiniz

Makyaj, işlemden hemen sonra, tedavi alanına aşırı basınç uygulanmadığı sürece yapılabilir.

6- Herzaman donuk bir görünüm vermez

Her tedavi gibi, farklı hastalar farklı görünüm isteyebilmekte. Bazı hastalar donuk görünüm veren, daha belirgin dozda enjeksiyon talep ederlerken; bazı hastalar da çok daha doğal ve zarif bir ifade istiyor. Bu prosedürle ilgili en iyi şey, sonucun bireye ve onların ihtiyaçlarına göre uyarlanabilmesidir.

7- İstirahat Gerektirmez

Botoks enjeksiyonundan sonra iyileşme süresi neredeyse hiç yoktur. Günlük aktivitelerinizin arasında zaman ayırarak yaptırabilirsiniz ve işten izin almanızı gerektirmez.

8- Yarı Kalıcıdır

Botox sonuçları sonsuza dek sürmez, bu nedenle önemli bir organizasyondan, düğün gününüzden önce veya tamamen keyfi kozmetik bir tedavi yaptırmayı düşünebilirsiniz. Cildinizin nasıl değişeceğini merak ediyor veya endişeleniyorsanız, elde ettiğiniz sonuç ne olursa olsun, kalıcı olmayacak ve geri dönüşü olacak. Daha rahat ve pürüzsüz bir görünüm normalde ortalama üç ila dört ay sürer ve sonuçları korumak için hastaların yılda ortalama üç kez tedaviyi tekrarlaması gerekir.

9- Göz altına da uygulanabilir

Gülümseme çizgilerinden hoşlanmıyor musunuz? Botoks, göz çevresi kırışıklıklarında, oluşan ince çizgileri düzeltmede oldukça etkili olabiliyor.

10- Dinamik çizgiler için en iyi seçenektir

Statik çizgilerden (yüzünüzü hareket ettirmiyorken var olan kırışıklıklar) endişe duyuyorsanız, Botox muhtemelen en iyi seçenek değildir. Botox, dinamik çizgiler için en iyi sonucu verir, kaşlarını çattığınızda, güldüğünüzde veya şaşırdığınızda ortaya çıkan çizgiler dinamik çizgilerdir.

11- Sanıldığı kadar pahalı değil

Kozmetik tedavileri pahalı olabilir, ancak Botoks uygulama yapılacak alan başına ücretlendirilir. Bu da düşündüğünüzden daha ucuza yaptırabilmeye olanak sağlıyor.

12- Yan etkiler (eğer olursa) minimaldir

Tedavinin kendisinden daha hızlı bir şekilde işe geri dönme konusunda ısrarcıysanız, o zaman enjeksiyon bölgelerinde morarma meydana gelme ihtimali dahil olmak üzere, işlem sonrası yaşayabileceğiniz bazı semptomları öncesinde bilmeniz faydalı olabilir. Ancak bu tip yan etkiler, sadece kısa bir süre devam eder. Bazen yüzünüz tedaviden sonra uyuşabilir – özellikle göz kapakları etrafında enjeksiyon yaptırdıysanız-. Bu durum da birkaç saat sonra ortadan kaybolacaktır.