Botoks Sonrası Göz Kapağı Düşmesi

1 hafta önce botoks yaptırdım ve 2 gün önce iki göz kapağımda da çok belirgin bir düşme meydana geldi. Bu durum normal mi ? Kalıcı olmasından endişe ediyorum.

Dr. Buket Yıldırım cevapladı

Göz kapağı düşmesi botoksun çok nadir görülen bir komplikasyonudur.Genellikle tek göz kapağında görülür.Nadiren de iki göz kapağında birden görülebilir.Böyle bir durumda uygulamayı yapan doktorunuzla iletişime geçmeniz uygun olacaktır.. Rahat olabilirsiniz, kalıcı değildir ve hiçbirşey yapılmasa dahi önereceğimiz göz damlası ile hafifleyecek sonra da tamamen geçecek bir durumdur.

iki hafta önce göz cevreme botoks yaptırdımm ama işlem sonrası göz kapağım asagı düştü. geçmesini beklemek istemedim.nasıl gecer, çözümü varmı?lütfn söyleyin.

Dr. Buket Yıldırım cevapladı

Uzmanın deneyimsiz olması, kasa gereğinden fazla doz verilmesi gibi yanlış işlemler yapıldığında çevremizde ifadesi donuk, şaşırmış gibi görünenen ya da göz kapağı düşmüş kişileri görebiliriz. Ancak doğru kaslara, uygun dozlarda yapılan botoks işleminden sonra kızmak, kaş çatmak, gülmek, gözleri kısmak gibi hareketler rahatlıkla yapılabilir. Böyle bir durumda yapmanız gereken uygulamayı yapan doktorunuzla konuşmak olacaktır. Bu geçici bir durumdur ve göz damlaları kullanarak ya da tekrar botoks yaparak göz kapağı düşüklüğü düzeltilebilir.

Hocam ben botoks yaptırmayı çok seviyorum. Hem çok pahalı değil hem de değişiklik muazzam güzel oluyor. Bu kez biraz daha ileri gidip göz kapaklarıma daha çok botoks isteyeceğim ama botoks sonrası göz kapağı düşmesi yaşar mıyım diye korkuyorum?

Dr. Buket Yıldırım cevapladı

Botoks uygulamasından sonra nörotoksinin göz kapağını düşürme ihtimali düşük de olsa vardır.Deneyimli bir uzmanın elinde bu duruma çok nadir rastlansa da botoksun göz kapağını hareket ettiren kaslara doğru derinleşmesi karşılaşabilinen bir durum.Bu durum sizi endişelendirebilir ama birkaç hafta içinde kendiliğinden geçecektir

Hocam bazı doktorlarla botoks görüşmesi yaptım .En çok merak ettiğim konu olan botoks sonrası göz kapağı düşmesi sorunu. görüştüğüm hiç bir doktor bu durumun yaşanmayacağına kesin garanti veremedi. Siz ne düşünüyorsunuz?

Dr. Buket Yıldırım cevapladı

Botoks enjeksiyonu sonrasında hastaların %1-2’sinde; kaş ve göz kapağı düşmesi (pitoz), çift görme (diplopi) görülebilmekte. 2-4 hafta sürecek şekilde geçicidir ve genellikle hafiftir. Özel göz damlaları ile tedavi edilebilir.

İyi günler; Geçen yıl yaptırdığım ilk botoksta sol göz kapağımda hafif bir düşme olmuştu.Doktor yeni bir şey yapmadı öylece etkisinin geçmesini bekledik. Bir daha asla diyordum ama bir kez daha denemek istiyorm. Çok endişeliyim, ne yapmalıyım sizce yeniden denemeli miyim botoks sonrası gözkapağı düşmesini yeniden yaşar mıyım?

Dr. Buket Yıldırım cevapladı

Geçmiş olsun. Böyle durumlarda belli noktalara yapılacak minik bir doz botoks enjeksiyonu ile düşen kaşın durumuna göre tekrar yukarı kaldırmak mümkün olabiliyor. Hiçbir şey yapılmasa bile, göz kapağı düşüklüğü sorunu, özel bir göz damlası yardımıyla hafifletilebilir. Zaman içerisinde tamamen geçecek bir durumdur. Kalıcı bir hasar veya etki bırakmaz.

Merhabalar Buket hocam; 44 yaşındayım son 2 senedir düzenli aralıklarla botoks yaptırıyorum.Genel olarak memnunum benim sorum botoks yaptırmayı bırakırsam, uygulama yapılan yer eski halini mi alır, yoksa daha kötü bir hale mi gelir? Botoksun gözkapağı düşüklüğü yaptığını söylüyorlar. Bu gerçek mi?

Dr. Buket Yıldırım cevapladı

Botoks enjeksiyonunun etkisi geçtiği zaman ygulama yapılan bölge eski halini alır. Botoks o bölgeyi eskisinden olduğundan daha kötü bir hale getirmez. Bunun tam aksi doğrudur. Kırışıklıklar, çizgiler zaman içinde botoks yapılmazsa giderek derinleşir. Botoksla mimik kaslarınızın gevşediği süre boyunca çizgilerin derinleşmesi de duracaktır. Yani enjeksiyonu yaptırmasanız daha belirgin olacaklarken 7-8 ay önce nasılsa öyle olurlar. Botoks gözkapağını kaldırmak için de kullanılır. Gözkapağında düşmeye neden olması ancak başarısız bir operasyon geçirmeniz durumunda görülebilir. Botoks normal şartlar altında oldukça güvenli bir yaşlanma karşıtı bir prosedürdür. Elbette, işlemi nereye ve hangi dozda yapması gerektiğini bilen bir uzman tarafından uygulanması durumunda. Yine de başarısız uygulamalar bile işlemin kendisinin kalıcılığının olmaması dolayısı ile birkaç ay sonra düzelecektir.

Arkadasim kaş arasına 1 seans botoks yaptırdı suan 15 gun oldu. Kaşlar esit gorunuyor ama bir gozun goz kapağı düştü ve gozde hafif kayma oldu.bunlar yeni ortaya cikti botoks sonrasinda. Bunu yasayan var mi?

Dr. Buket Yıldırım cevapladı

Nadiren de olsa, botoks enjeksiyonu bölgesinde kızarıklıklar, küçük morluklar oluşabilir ve bu kızarıklar saatler içerisinde, morluklar ise birkaç gün içerisinde kaybolur. Kısa süreli hafif bir baş ağrısı oluşabilir çok geçmeden düzelir. Uygulama sonrasında göz kapaklarında hafif şişlik oluşabilir, bu da kısa zamanda geçer, nadiren tek veya her iki göz kapağında 1 hafta kadar süren şişlikler oluşabilir. Botoksla ilgili en ciddi komplikasyon göz kapağı düşüklüğüdür. Botoks sonrası çok nadir de olsa, göz kapağı düşüklüğü görülebilmekte. Geçici olan bir durumdur birkaç haftayla iki ay arasında kendiliğinden düzelir.Bu durumu düzelten göz damlaları vardır.Bu süre içinde göz damlası kullanımını öneriyoruz

Botoks sonrasında başıma gelebilecek yan etkilerden endişelendiğimden 40 ıma geldim hala tek bir yerime botoks yaptırmadım.Artık düşünüyorum.göz kapağı düşüyormuş diyorlar, yüz şişiyormuş diyorlar artık pek sallamayacağım. Bunlar doğru mu?

Dr. Buket Yıldırım cevapladı

Botoks uygulamasındaki en büyük problem uygulamanın doğal olmaması ya da hastanın istediği gibi görünmemesi. Hastaların kaygılarına yönelik şunu söyleyebilirim kalıcı herhangi bir zarar verme riskimiz yok. En güvendiğimiz konu bu: elbet geçecek. Ancak, eğer hasta ile doktorun yeteri kadar konuşmadığı bir süreç varsa en çok karşımıza çıkan sorun beklentiyi karşılayamamak olur.

3 hafta önce botoks yaptırdım. Botoks sonrası göz kapağı düşmesi meydana geldi . Moralim çok bozuk çok kötü görünüyorum. Bunun için doktorumla görüştüm 2 hafta içerisinde geçeceğini söyledi. Fakat hala geçmedi. Bunun için kullanabileceğim bir ilaç var mı ya da başka bir doktora mı görünmeliyim??

Dr. Buket Yıldırım cevapladı

Göz kapağı düşmesi sorunu, genellikle, işlem sırasında, kasa gereğinden fazla doz enjekte edilmesi ya da işlemin yanlış bir noktaya yapılması sonucu ortaya çıkmaktadır. Bazı vakalarda, sorun bölgesindeki başka bir kasa botoks enjeksiyonu yaparak, göz kapağı düşüklüğünü yukarı doğru kaldırmak mümkün olabiliyor. Doktorunuzla bu konuda neler yapılabileceğini konuşun. Kullanabileceğiniz bir ilaç yok, ancak botoksun etkisi yaklaşık 6-8 ay kadar devam eder, yani bir süre sonra sizi mutsuz eden bu görünüm giderek azalmaya başlayacaktır.

Doktorunuza Sorun




    MEDYADA BİZ

    @drbuketyildirim

    BİZİ TAKİP EDİN

    İLETİŞİM

    Açık Olduğumuz Saatler

    9:00am - 19:00pm
    Pazar: Kapalı

    Adres: Kızılırmak Mahallesi, Ufuk Üniversitesi Caddesi, Next Level Loft Ofis No:4 Kat: 14 Çankaya/Ankara

    Telefon: +90 312 285 75 08

    GSM: +90 532 300 58 25

    WhatsApp: +90 530 282 23 65

    E-Mail: info@drbuketyildirim.com

    Sidebar Yukarı Kaydır