Beldeki Çatlaklar Nasıl Geçer?

Doğumdan sonra bel bölgesinde oluşan çatlaklar geçer mi?

Ciltteki çatlaklar dermis tabakasında oluşan ince yırtıklar şeklindedir. İlk oluşmaya başladığında kırmızı veya morumsu olarak görülürler zamanla solup beyaz ve grimsi bir hal alırlar. Çatlakları hangi seviyede oldukları büyük önem taşımaktadır.Tamamen kurtulmak mümkün olamasa da görünümünü azaltabilecek teknikler mevcut. Günümüzde çatlak görünümünün hafifletilmesinde etkili çözümünden biri lazer tedavisidir Icon lazer tedavisiyle çatlaklarda yüzde 40 ila 80 civarında azalma ve sıkılaşma yapabilmek mümkün. Icon lazerin etki mekanizması lazer ışığının minik sütunlar halinde deride ısı hasarı yaratmasıdır. Isı hasarı nedeniyle cilt tarafından yara olarak algılanan işlem, yara onarım mekanizmalarını tetikleyerek yeni kolajen sentezini başlatır. Yeni kolajen sentezinin bir sonucu olarak çatlak genişliğinde daralma, derinliğinde azalma, yüzeyde düzelme gözlenir.

Yıllardır fitness ile ilgileniyrum. Kollarımda bel bölgesinde kollarımda yer yer çatlaklar oluştu. Şuan için büyük bir problem değil ama böyle giderse kalıcı olmasından korkuyorum. Erkeğim fitness yapmaya da devam edeceğim.vücuduma da çok dikkat eden biriyim.bir şekilde kafaya da takabilirim.Beldeki çatlaklar nasıl geçer tedavi düşünme durumumda ne yapmalıyım?

Çatlaklara sadece hızlı kilo alıp verme, ergenlikte yaşanan vücut kitle değişimleri, hamilelik gibi sebepler neden olmaz. Çatlaklara, bunlardan başka steroid kullanımı ya da endokrin bozukluklar da neden olabiliyor. Fitness etkisini artırmak için günümüzde pek çok kişi streoid kullanımına yönelebiliyor. Icon lazer çatlak tedavisinde oldukça başarılı sonuçlar sağlıyor. Icon lazer tedavisi ile göğüs, karın, kalça ve basen, bel bölgesinde bulunan eski veya yeni çatlak oluşumlarında yüzde 80’e varan oranlarda azalma ve sıkılaşma sağlanabiliyor.

Belimde ilk bakışta farkedilebilen çatlaklarım var. Genelde bel ve karın bölgesinden kilo alıp verdiğim için oluşmuş olabilirlermi? Bu tip beldeki çatlaklar nasıl geçer?Bilgi için şimdiden teşekkürler.

Hem hızlı kilo alıp verme durumunda cildin genişleyip büzülmesi nedeniyle, hem de fitness gibi çeşitli sporların bir etkisi olarak bel bölgesinde çatlaklar oluşabilmektedir. Çatlak tedavisinde ilk akla gelen ve en etkili tedavinin başında Icon Lazer geliyor. Icon’un lazer ışınları, çevre dokulara zarar vermeden cildin yüzeyinin derinliklerine kadar ulaşır. Vücudunuzun yeni kolajen, elastin ve doku üretme yeteneğini tetikleyerek, çatlak izlerinin zaman içerisinde hafifleyerek tedavi edilmesine ve bu izlerin devam eden seanslarla giderilmesine yardımcı oluyor.

Bel bölgesindeki çatlaklar ıcon lazerle nasıl geçer?tedavinin yan etkileri nelerdir?

Cilt çatlakları, derinin alt dokularında yoğun ve ani gerilme sonucu bazı hücrelerden kimyasal maddelerin ortaya çıkması ve bunun sonucunda da bağ dokulardaki kolajen ve elastin liflerin zarar görmesi ile oluşmaktadır. Hamile bayanlarda, vücut geliştirme çalışan kişilerde, ergenlik dönemindeki çocuklarda ve aşırı kilo alan kişilerde çatlaklar oluşabilmektedir. Icon lazer yönteminde, lazer ışınlarının ısı etkisi ile çatlakların olduğu bölgede belli bir hasar yaratılarak, derinin bu hasarı kolajen liflerinin üretimin artırarak onarması beklenmektedir. Icon Lazer uygulamasının kalıcı bir yan etkisi bulunmamaktadır. Bununla birlikte birkaç gün içinde geçen hafif kızarıklıklar oluşabilmektedir.

Hocam, o kadar spor yapmama ve cildime bakmama rağmen cildimde çatlaklar olustu.beldeki ve bacaklarımdaki çatlaklara sürekli kremler ve yağlar sürdum ama geçmedii. bel ve bacak bölgesi çatlaklarının tedavisi varmı?bu yara gibi izler nasıl geçer?

Çatlaklar, derinin aşırı gerilmeye dayanamamasıyla cildin dermis tabakasında ortaya çıkan ince yırtıklardır. Her yaştan kişide ve kadın-erkek herkeste görülebilen çatlakların asıl nedeni hormonal değişimlerdir. Hamilelik, ergenlik, hızlı kilo alma, yoğun sporla uğraşma gibi değişimler hormonları da etkilediğinden ciltte çatlaklara neden olmaktadır. Tedavisi güç olan çatlak izlerinin giderilmesinde Icon lazer yönteminden yararlanılmaktadır. Çatlak tedavisi 3-6 hafta ara ile ortalama 3-6 seans uygulanmaktadır. Tedavide alınan sonuca göre seanslar artırılabilmektedir.

Merhabalar,belimin iki yanındada beyaz renkte çatlaklar var. izler çok büyük olmasada biraz canımı sıkıyor acaba beldeki izler nasıl geçer?ne önerirsini?

Herkesin sorunu haline gelen ve aşırı kilo alıp verme, hamilelik, hormonsal değişimler veya genetik yapı gibi nedenlerle oluşan çatlakların tedavisinde lazer teknolojisinden yararlanmaktayız. Çatlak izlerinin tam bir tedavisi yoktur ancak Icon lazer ile çatlakların belirginliği 5-6 seans ile azaltılabilmektedir. Bu uygulama, çatlak olan bölgede bağ dokularındaki kolajen liflerini uyararak cildin canlandırılmasını sağlamaktadır. Bu sayede çatlağın oluştuğu bölgedeki renk değişimi azaltılabilmektedir.

Merhaba son 2 yıldır vücut geliştirme ile uğraşıyorum. düzenli olarak spor yapmama ragmen kollarımda ve belimde çatlaklar var ve bu durum vücudumu kötü gösteriyor..Erkek bel bölgesi çatlakları nasıl geçer?27 yaşında erkeğim.

Erkeklerde genellikle kilo alıp verme ya da yoğun spor sonucu ortaya çıkan çatlaklar genellikle bel bölgesinde oluşur. Kısa zamanda yaptığınız vücut geliştirme, kasların aniden büyümesine ve derinin bu hıza yetişememesiyle çatlakların ortaya çıkmasına neden olmaktadır. Bunun sonucunda da derinin altındaki kolajen ve elastin lifler zarar görmektedir. Spor yapan erkeklerin %40 ‘ında çatlak görülebilmektedir. Çatlak izlerinin tedavisinde ise kullanılan yöntem Franksiyonel lazer uygulamasıdır. Lazer tedavisi 3-6 hafta ara ile en az 4-6 seans yapılmaktadır. Tedavi sonrası günlük rutininize dönebilirsiniz.

hocam iyi gğnler diliroyum. Hhamile kaldıktans onra çok kilo aldım ama doğumdan sonra bir okad r da çabuk verdim.bilmiyorum neden olabiilir mi ama beldeki çatlaktarım çok arttı.Bunlar nasıl geçer?

Çatlak görünümünü tamamen geçiren bir tedavi olmamakla birlikte büyük oranda hafifletebilen tedavilerin olduğunu söyleyebiliriz. Icon lazer bu tedavilerden birisidir. Icon lazer sistemi cilt yüzeyinde herhangi bir tahrişe neden olmadan cildin alt katmanlarına enerji göndererek kontrollü bir mikro-hasar yaratıyor. Vücudun kendini iyileştirme sistemi devreye girerek ciltte bir yeniden yapılanma süreci başlıyor. Cilt adeta içeriden dışarı doğru yenileniyor böylece cilt çatlaklarının görünümü büyük oranda hafifliyor.

Merhaba bel bölgemde biraz çatlak var. Bunlar nasıl geçer fiyat bilgisi alabilirmiyim?

Çatlak tedavisinde başarılı sonuçlar aldığımız sistemlerin başında Icon lazer geliyor. Ancak internet siteleri aracılığıyla fiyat bilgisi vermemiz uygun değil. Kliniği ararsanız size yardımcı olacaklardır.

Kızım 15 yaşında ve bel bölgesinde çok fazla çatlağı var. Lazer düşünüyoruz yaptırabilirmiyiz sizce erken mi? Lazerle geçer mi?

Lazer tedavisinin 18 yaşında önce uygulamasında herhangi bir sorun yok. Ancak 15 yaşında çatlak tedavisi yapılması doğru olmaz. Neden? Çünkü çatlak oluşumunda önemli bir rol oynayan hormonal dalgalanmalar henüz devam etmektedir ve bu yüzden de çatlak oluşumu henüz tamamlanmamış olabilir. Biz var olan çatlakları tedavi etsek de yenilerinin meydana gelme olasılığı var.

Hocam merhaba benim bacaklarımın arkasında, diz kapaklarımda en çok da belde çatlaklar var. Etek giyemiyorum, bikini giyemiyorum nasıl tedavi olurum?Hafif sarkma da var çatlaklar haliyle daha belirgin görünüyor.

Eğer belirttiğiniz bölgelerde çatlaklara eşlik eden bir sıkılık kaybı da varsa, Icon lazer teknolojisinden fayda sağlayacağınızı düşünüyorum. Bu sistem hem çatlak tedavisinde kullanılıyor hem de uygulama yapılan bölgedeki cildin sıkılaşmasını sağlıyor.

Hocam çatlak tedavisinde garanti veriyor musunuz?mesela beldeki çatlakları geçirmek mümkün mü?

Çatlak tedavilerinin çatlakların görünümünde hafifleme, sorunlu bölgede cildin daha pürüzsüz bir hal alması gibi etkileri vardır. Etkiler hastadan hastaya göre değişiklik gösterse de, tedaviyi tamamlayan hastalar gözle görülür bir iyileşme gözlerler. Ancak çatlakların tamamen geçmesi değil hafiflemesi amaçlanmalı. Çünkü bu sorunun tamamen silen bir sistem yoktur.

iyi gunler bel bölgemde 4-5 tane belirgin çatlaklarım var. Tamamen geçme ihtimali var mı? Bir de sırtımda sivilce lekeleri var tamamen kaybolma ihtimali var mı lazerden sonra?

Bu tür tedavilerde sorunun tamamen geçmesi, yok olmasından bahsetmek gerçekçi bir yaklaşım değildir. Ancak doğru hastaya doğru tedavi yapıldığında sorunun belirgin bir şekilde hafiflemesi sağlanabilir. Sırtınızdaki çatlaklar ve sivilce lekeleri için Icon lazer tedavisinden fayda sağlayacağınızı düşünüyorum. Genelde üç-dört hafta arayla yapılan 3 seans sorunların hafiflemesi için yeterli oluyor. Hastaya göre seans sayısını artırmak gerekebiliyor.

Beldeki çatlaklar için daha önce mikrodermabrazyon yaptırmış fakat memnun kalmamış birisine ne önerirsiniz? Beldeki konu çatlaklar nasıl geçer?

Çatlak tedavisinde, mikro dermabrazyon sadece yüzeysel olarak etki ettiğinden tedavide genellikle yetersiz kalıyor. Lazer sistemleri ile gerçekleştirilen uygulamaların üstünlüğü daha fazladır. Çünkü lazer sistemleri örneğin Icon Lazer, cilt altı derin dokulardaki yırtılmaların toparlanması için, hücre üretimini uyararak etki etmektedir.

Bel bölgesindeki çatlakların tedavi başarısı cildin yapısına göre değişiklik gösterir mi?Tam olarak beldeki çatlakların geçmesi mümkün mü?

Çoğunlukla, hamilelik dönemi sona ermiş kadınlarda beldeki çatlakların nasıl geçeceği ile ilgili çok soru almaktayız. Kadınların % 75-90’ında hamilelikleri sırasında bir miktar deri çatlağı oluşmaktadır. Tüm deri çatlaklarında özellikle beyaz ve deforme olanlarda icon fraksiyonel lazerle %50 civarında iyileşme sağlanmakta. Seanslar 6 hafta arayla uygulanabilir.

Çok fazla kilo alıp vermekten beldeki oluşan çatlaklar nasıl geçer? Tamamen geçmese de bu görüntünün daha az dikkat çekmesi mümkün mü?

Özellikle bel çevresindeki çatlakların oluşumunu önlemek için doğru beslenme alışkanlıkları edinmek ve hızlı kilo alıp vermekten kaçınmak büyük önem taşımakta. Çatlamış deri bir daha eski haline gelemez ancak, çatlakların mevcut görünümünü azaltmak mümkün. Bunun için uygulanabilecek bazı yöntemler var. Kimyasal peeling, mezoterapi, icon lazer tedavisi bunlardan bazılarıdır.