Leke Tedavisi

Cildiniz Yaz Mevsiminden Kalan İzleri Taşımasın

Yaz mevsiminde, güneş ışınlarından yeterince korunulmazsa, ciltte istenmeyen lekeler oluşabilir. Özellikle, yapısal olarak lekelenmeye meyilli olan kişilerde en ufak bir ihmalde bile lekelerde artış meydana gelebiliyor.

Yazın güneş ışınları daha yoğun ve etkili olduğundan bu mevsimde leke tedavisi yapılmasını çok fazla uygun bulmuyorum. Çünkü, leke tedavisi boyunca cilt hassaslaşır. Yaz mevsiminde, tedavi ile daha da hassaslaşan cilt, güneş ışınlarıyla etkileşirse, yeni lekeler ortaya çıkabilir. Bu yüzden, leke tedavisi için en uygun mevsim yaz sonrası kış başlangıcıdır. Bu sayede, yaza lekesiz bir cilt ile girmek de mümkün olabiliyor.

Ne yazık ki, ciltteki güneş lekeleri, sivilce izleri, damar problemleri özelikle yaz aylarında daha çok farkedilmekte. Ancak, tüm bu sorunların tedavisinin en etkili ve güvenli yapıldığı dönemin sonbahar ve kış mevsimi olduğu unutulmamalıdır.

Cilt Lekeleri Nasıl Tedavi Edilir?

Vücudumuzun en hassas organlarının başında cildimiz gelir. Vücudumuzu, dış ortama karşı koruyan bu bariyer, çok fazla iç ve dış uyaranla karşılaşmakta. Bu nedenle, cilt lekelerini derinlemesine analiz ederek, lekelerin oluşma nedenleri ve yapısına uygun bir tedavi yöntemi belirlememiz önemlidir. Ciltte yanık, kızarıklık, kaşıntı, pullanma gibi şikayetler varsa leke tedavisi öncesi, ilk olarak bu rahatsızlıkların tedavi edilmesi gerekir. Leke tedavisi sonrasında ise, gerekli bakım ve korumanın yapılması sağlanmalıdır.

Cilde renk veren melanin pigmetinin sebep olduğu düzensiz, kahverengimsi renk dağılımı özellikle cildin yüz, sırt gibi güneş etkisiyle hasar gören yerlerinde meydana geliyor. Ortaya çıkan pigment artışı, güneş gören alanlarda ve cildin görünen yerlerinde olduğunda kozmetik ve sağlık sorunlarına neden olabilmekte. Bu problemlerle mücadelede öncelikle altta yatan sebepleri bulmak ve ortadan kaldırmak gerekir. Lekenin oluş şekline, yapısına, cilt rengine ve mevsime göre oluşturulacak tedavi planında sabırlı olunması gerektiğinin de altını çizmekte fayda var.

Leke tedavisinde ilk adım, tedavi boyunca güneşten korunmaya devam etmektir. Hastaların bir kısmında bazı leke açıcı kremler yeterli olurken bazı hastalarda peeling veya lazer gibi işlemlere ihtiyaç duyulabilmekte. Kliniğimizde, lazer tedavisinde Icon Lazer sisteminden faydalanıyoruz. Icon Lazer ile sadece bir kaç seansta yaşlanmaya ve güneşe bağlı oluşan lekeleri önemli ölçüde hafifletmek mümkün olabiliyor. Sisteminde bulunan MaxG IPL başlığı ve soyucu olmayan özelliği sayesinde cilt yüzeyinde hiçbir travma yaratmadan cildin alt katmanlarına enerji göndererek kontrollü bir mikro-hasar yaratıyor. Böylece cilt yüzeyindeki leke, cilt tonu düzensizliklerinde optimum sonuçlar alınabilmesini sağlanıyor.

Lazer tedavisinden başka, Mezoterapi, Kimyasal Peeling Tedavisi, revlite,scarlet altın frekans gibi tedavi seçeneklerinden de faydalanmak mümkün. Bu tedavileri, kişinin cilt tipine ve lekenin şiddetine göre belirliyoruz. Tek başına uygulanabildikleri gibi, kombinasyon tedavisi şeklinde de uygulanarak daha sağlıklı, parlak ve pürüzsüz bir cilde sahip olabilirsiniz. Tekli veya kombinasyon tedavi fark etmeksizin, leke tedavisi uygulamasından sonra, yeni güneş lekelerinin çıkabileceğini düşünerek, güneşten korunmaya özen gösterilmelidir.