Selülit Neden Oluyor?

Selülitler neden oluyor, çaresi nedir?

Selülite neden olan faktörler arasında duruş ve oturuş bozukluklarından düz tabanlığa, kabızlıktan beslenme hatalarına kadar uzanan birtakım etkenler yer alıyor. Aslında selülit bir dolaşım ve hormonal problem. En büyük ikinci etken olarak gösterilen östrojen ve progesteron hormonlarının etkileri de cilt altında su ve tuz tutulmasına yol açtığından selülite neden olabiliyor. Selülitli görünümün hafiflemesi için yardımcı tedavilerden de yararlanılabilir. Accent XL Vshape, VelaShape, Mezoterapi bu yöntemlerden bazılarıdır.

Doktor hnım iyi günler dilerim. Bana lütfen söyler misiniz selülitler neden olur. Annemde hiç yok örneğin ama teyzemde okadar çok ki. Benzer şekilde bende de çok fazla ama ben de hiç kilolu biri diilim. Sigara içmem kahve az içerim. Size sorum selülit neden oluyor?Nasıl önlerim.

Selülit dolaşım ve hormanal problemlerden kaynaklı bir sorundur. Farklı tip dolaşım sistemlerinden kaynaklı olabilir. Diğer ikinci neden östrojen ve progesteron adlı dişilik hormonlarıdır. Bu hormonların etkisi ile dolaşım bozulmakta cilt altında su ve yağ tutulmaktadır. Selülit sorunundan kurtulmak için öncelikle selülitin ne düzeyde olduğunu belirlemek gerekir. Birinci derece selülit portakal kabuğu olarak tanımlanan bu görüntü cildin sıkıştırılması halinde ortaya çıkar. İkinci derece selülit çoğunlukla ayakta duruşta ve bacak bacak üstüne atıldığında bacaklarda hareli bir görüntü oluşur, bu bölge sıkıştırıldığında bu portakal yüzeyi benzeri çukurlar daha da belirgin hale gelir. Üçüncü derece selülit otururken ve sıkıştırıldığında değil yatay pozisyonda da belirgindir. Tedavisi mümkün olup düzenli beslenme ve sporla bu görünümden büyük oranda kurtulmak mümkün olabilmektedir.