BBL Lazer

Broad Band Light Tedavisi ile Cildini İçten Dışa Yenile

BBL; akne, gül hastalığı, yaşlanma lekeleri, güneş lekeleri, ince çizgiler ve kırışıklıklar, düzensiz cilt dokusu gibi bir dizi cilt sorununu tedavi etmek için yoğun atımlı ışık (Intense Pulsed Light, IPL) tedavisi kullanır. Aynı zamanda örümcek damarların veya başka küçük kan damarlarının, kırık kılcal damarların ve vasküler lezyonların tedavisi için de kullanılır. Cilt tonunun iyileştirilmesi, kızarıklığın azaltılması ve kahverengi lekelerin silinmesinde çok etkili bir tedavidir.

FDA tarafından onaylanmış bir cilt yenileme ve gençleştirme teknolojisi genellikle yüz, boyun, göğüs ve ellerdeki gözle görülebilir yaşlanma belirtilerinin tedavisi için kullanılsa da, bacakları ve başka bölgeleri de tedavi edebilir.

BBL tedavisinin avantajları ve dezavantajları nelerdir?

Avantajlar,

• BBL tedavisi nispeten hızlı ve genellikle acısızdır.
  • Minimal bir downtime vardır. Ciltteki kırmızılık ve soyunma 4 günde geçer. Bazı hastalar yaklaşık 1 hafta güneş yanığı olmuş gibi görünebilir.
  • Tedavi vücudunuzun herhangi bir yerinde gerçekleştirilebilir.
  • Journal of Investigative Dermatology (Araştırmacı Dermatoloji Dergisi)’nde yayınlanan 2012 tarihli araştırmaya göre, BBL cildin hücresel düzeyde daha genç dörünmesini ve hareket etmesini sağlar.
  • BBL’in kullandığı ışık enerjisinin çok çeşitli cilt problemlerinin tedavisinde ve yeni kolajen üretimini arttırmada etkisi klinik olarak kanıtlanmıştır. Bunlar cildinizin yapısını yeniden inşa etmeye yardımcı olur.

Dezavantajlar,

• BBL gibi IPL tedavileri en iyi açık tenli ve bronzlaşmamış ciltlerde çalışır. Zeytin tonlu ve kahverengi ciltlerde yanma, yaralanma ve hiperpigmetasyon yaratma riski taşır.
  • Prosedür sonrasında tedavi edilen bölgeleri yüksek SPF’li bir güneş kremi ile korumalısınız.

BBL Nasıl Çalışır?

Sciton tarafından geliştirilen BBL cihazı, geniş spectrumlu fototermal enerji yayar ve bu enerji ciltteki kahverengi pigment (melanin) ve kızarıklığa neden olan kan damarlarındaki hemoglobin tarafından emilir.

Cildin üst tabakaları ışıktan yayılan ısı ve enerjiyi emerken, pigmentli cilt hücreleri yok edilir ve tedavi edilen bölgedeki yüzeysel kan damarları kapanır.

Kalan kahverengi pigment parçaları 7-14 gün içinde soyulur. Sonraki birkaç hafta içinde vücut tahrip olmuş kan damarlarının kalıntılarını emmeye devam eder.

Işık enerjisi ve ısısı ayrıca yara iyileştirici bir yanıtı tetikleyerek yeni hücreler üretir ve yeni kolajen üretimini artırır.

BBL tedavisi öncesi nasıl bir hazırlık yapmalıyım?

İlk aşama cilt görüşmenizdir. Bu görüşme sırasında doktorumuz sizin BBL için iyi bir aday olup olmadığınızı belirleyecek ve bir tedavi planı önerecektir.

Tedavi öncesi talimatlarınız tedaviden birkaç hafta önce ağda yaptırmaktan kaçınmanızı ve retinol veya glikolik asit içeren topikal cilt bakım ürünlerinden ve kimyasal peelinglerden uzak durmanızı içerebilir. Tedaviden 1 hafta önce topikal retinol ürünlerinizi kullanmayı bırakmalısınız. Bronz olmamalısınız.

Eğer uçuklara yatkınsanız, doktorumuz uçuk nüksetmesini önlemek için Valtrex veya Famvir gibi bir antiviral ilaç reçeteleyebilir. Bu ilacı tedaviden önceki gün 5 boyunca kullanmalısınız.

BBL Tedavisi sırasında ne olur?

Size gözlerinizi korumak için bir gözlük verilecektir fakat yine de zararsız ışık parlamaları görebilirsiniz.

Prosedür sırasında BBL’in taşınabilir cihazı cildinizi hızlı yüksek yoğunluklu ışık patlamalarına maruz bırakır. Hastalarımız BBl tedavisi sırasında sadece sıcak bir his hissettiklerini söyleseler de, bazıları bir lastik bant çarpmasına benzetirler. Dudak üstü gibi hassas bölgelerde daha çok rahatsızlık hissedebilirsiniz.

Tedavi süreniz uygulama yapılan bölgenin büyüklüğüne bağlı değişmekle birlikte, birkaç dakikadan yarım saate kadar sürebilir.

Tedaviniz bittikten sonra cildinize yatıştırmak ve korumak amaçlı nemlendirici ve güneş kremi uygulanacaktır.

BBL sonrası iyileşme süreci nasıldır?

Çoğu hastamız BBL tedavisinden hemen sonra işlerine döner ve günlük rutinlerine devam eder.

Cildiniz hafif kızarık görünebilir ve tedaviden sonra 2-4 saat boyunca güneş yanığı hissi hissedebilirsiniz. Makyaj yapabilir veya topikal cilt ürünlerinizi normalde olduğu gibi kullanabilirsiniz. Tedaviden 2 hafta sonra güneş ışığına daha hassas olacaksınız, bu nedenle SPF’i en az 30 olan bir güneş kremi kullanmaya dikkat etmelisiniz.

Bazı hastalarda tedaviden sonra 3-5 gün boyunca özellikle göz çevresinde hafif bir şişlik görülebilir.

BBL tedavisi vasküler sorunları gidermek amaçlı uygulandıysa, tedaviden sonra hafif bir morarma görülebilir. Genellikle herhangi bir rahatsızlık soğuk kopreslerle (bölgeye yumuşak ve nemli bir kumaşı her seferde 10-20 dakika hafifçe bastırarak) veya ibuprofen gibi ağrı kesiciler yardımıyla giderebilir.

Bazı pigmentli lezyonlar tedaviden sonraki 3 gün boyunca yavaşça kararıp kahve çekirdeği rengine dönüşebilir. Yara izlerini önlemek için bu lezyonları koparma dürtüsüne direnmek ve kendi kendilerine dökülmeye bırakmak önemlidir. Bu lezyonlar 1-2 hafta içerisinde kaybolacaktır.

Cildi nemli tutmak için nazik bir nemlendirici kullanılabilir, fakat cildiniz iyileşirken 1 hafta boyunca retinol, glikolik asit veya salisilik asit içeren cilt bakım ürünlerinden uzak durmalısınız.

BBL sonuçlarını görmek ne kadar sürer?

İlk tedavinizden sonraki 2 hafta içinde cilt tonunuz daha eşit görünecektir. Aynı zamanda cildinizin daha yumuşak ve pürüzsüz olduğunu hissetmeli ve daha az fark edilir ince çizgiler ve gözenekler gözlemlemelisiniz.

Birkaç hafta ara ile uygulanacak 1 ila 4 seans beklemelisiniz. Gül hastalığı ve vaskuler güneş hasarı daha zor tedavi edildiği için, bunun ötesinde özel tedavilere ihtiyacınız olabilir.

BBL sonuçları ne kadar kalıcıdır?

Sonuçlar düzenli bir şekilde güneş koruyucu kullanmanız koşuluyla 1 yıla kadar sürebilir, fakat sonuçlarınızı korumak için yıllık takip tedavilerine ihtiyacınız olacaktır. Yıllık BBL tedavisi yaptıran hastalarımız cilt tonunda, dokusunda ve renginde devamlı gelişmeler görmektedir.

BBL güvenli midir?

Prosedür açık tenli ve bronzlaşmamış ciltler için nazik, non-invaziv ve güvenlidir. Ciltteki melanin ışığı emdiği için, zeytin veya kahverengi tonlarındaki ciltler yanma, hipopigmentasyon, hiperpigmentasyon ve yara izi riski taşır.

Ciltlerindeki çok melanin bulunan insanlar için daha güvenli cilt yenileme opsiyonları kimyasal peelingler, non-ablatif lazer tedavileri, mikroiğnelerden oluşur.

Sivilceye, yaşlanmaya ve güneş hasarına bağlı cilt görünümünüze yardımcı olacak bir çözüm arıyorsanız, BBL sizin için bir seçenek olabilir. Bu ameliyatsız ve FDA onaylı dermatolojik tedavi, güzel ve destekleyici organınız olan cildinize duyduğunuz özgüveni tekrar kazanmanıza yardımcı olabilir.

Herhangi bir kozmetik tedaviden önce doktorunuza danışın ve cildinizdeki problemleri kamufle edecek bu tedaviden önce bu problemlerin ciddi bir sorundan kaynaklanmadığından emin olun. Doktorunuz BBL tedavisinin sizin için etkili olup olmayacağına karar vermeniz için yardımcı olacaktır. BBl terapi doğru uygulanmadığı taktirde cilde zarar verebilecek kontrollü miktarlarda yoğun ışık kullandığı için her zaman bir profesyonel tarafından uygulanmalıdır.