Cilt Gençleştirme, Kimyasal Peeling

Cilt Gençleştirme Kimyasal Peeling

Kimyasal peeling, deriyi canlandırmak, gençleştirmek, sivilce ve izlerini, ciltte istenmeyen lekeleri gidermek için deriye bazı solüsyonların uygulanmasıdır. Peeling uygulaması, cildin yıpranmış, tazeliğini ve parlaklığını kaybetmiş üst tabakasının soyulmasını ve dökülmesini sağlar. Derinin daha alt tabakalarında yeniden bir yapılanma sürecini başlatıp kollajen sentezlenmesini uyararak daha genç ve sağlıklı ayrıca homojen bir derinin ortaya çıkmasını sağlar.

Peeling tedavisinde deriye, yüzeyel tabakaların ayrılmasına ve soyulmasına neden olan bir solüsyon uygulanır. Kırışıklıklar, lekeler, sivilce izleri için çeşitli cilt yenileme teknikleri kullanılmaktadır. Burada amaç; pürüzlü üst cilt tabakasını kaybedip daha sağlıklı, pürüzsüz, parlak, lekelerin kaybolduğu ve daha nemli bir cilt elde etmektir.

Kimyasal peeling için en çok glikolik asit, laktik asit ve meyve asitlerini içeren “Alfa Hidroksi Asitleri (AHA)” tercih edilmektedir. AHA, meyvelerden ve diğer besinlerden elde edilen doğal asitlerdir ve yüzeysel peeling maddesi olarak kullanılır. TCA (trikloroasetik asit) ile orta derinlikte, Fenol (karbolik asit) ile daha derin peeling yapılır, bu tedavi metodları daha farklıdır.

Peeling işlemi ile;

• Gözaltı ve ağız çevresindeki ince kırışıklıklar,

• Güneş ışınlarının ve kalıtsal faktörlerin neden olduğu yaşlılık belirtileri ve  kırışıklıklar,

• Sivilce ve sivilce izleri,

• Güneş lekeleri, yaşlılık lekeleri, çiller, doğum kontrol ilaçlarının ve gebeliğin neden olduğu lekeler tedavi edilir.

Cilt gençleştirmede esas, deri altında yalancı bir yanık uyarısı oluşturmaktır. Bu gerçek bir yanık değildir sadece deri altındaki onarım mekanizmalarını harekete geçirmek için bir uyarandır. Bu uyaranla deri altında onarım mekanizması tetiklenir ve deriyi daha genç ve diri tutan  kollajen ve elastik liflerin yapımı tetiklenir. Böylece ciltte bir dirileşme ve gençleşme, üst derinin hafif soyulmalasıyla da homojen, pürüzsüz, canlı ve parlak bir cilt oluşur. Uygulama yüz dışında boyun ve ellere de yapılabilir.

Peeling, kısa süren bir işlemdir. Deri, yağlarından arındırıldıktan sonra seçilen peeling solüsyonuna ve uygulamanın derinliğine bağlı olmak üzere yüzde bekletilen solüsyon nötralize edilir ve işlem sonrası iyileştirici, yatıştırıcı bir krem ve güneş koruyucu uygulanarak işlem sonlandırılır ve günlük yaşama hemen dönülebilir. İşlem sonrası doktorun önerdiği tedaviler ve güneş koruyucularla tedavi desteklenir.