Nazolabial kıvrımlar, burnun her iki tarafından ağzın köşelerine doğru uzanan derin kıvrımlardır.

Bu kırışıklıklar, doğal yaşlanma sürecinin bir parçası olarak zaman içerisinde daha belirgin hale gelir. Çünkü yağ dokusu yanaklardan kaybolur, cilt hacmi azaltır ve bu da kıvrımların daha derin görünmesine neden olur. Tekrarlayan gülümseme hareketleri veya “kocaman bir gülümsemeye” sahip olmak, bu bölgede kalıcı, derin kırışıklıklara neden olabilir.

Ne Yapılabilir?

Derin nazolabial kıvrımların olduğu bölgeye dolgu maddeleri enjekte edilerek, kaybedilen hacim geri kazandırılabilir ve bu kırışıklıkların görünümü yumuşatılarak düzeltilebilir. Nazolabial dolgu enjeksiyonlarının amacı, cildinizin hacmini eşitlemek ve cildinize daha pürüzsüz, yenilenmiş bir görünüm kazandırmaktır.

Nazolabial Kıvrımlar ve Yaşlanan Yüz

Yaşlandıkça, yüzdeki hacim azalır. Yanaklar gençken sahip olduğu dolgunluklarını kaybetmeye başlar, bu da yüzde düz bir görünüme ve sarkmalara neden olur. Sarkmış cilt, ağız kenarındaki çizgilere, nazolabial kıvrımlara ve gülme çizgilerinin oluşmasına neden olur. Bütün bu etkiler, kişiye öyle değilken bile kaşlarını çatmış, üzgün bir ifade verebilir. Cildin bu bölgelerinde derinin altındaki dolgunluğu tekrar geri kazandırmak için dermal dolgu enjeksiyonları uygulanabilir.

Nazolabial Dolgu Tedavisi

Derin nazolabial çizgilerin/kırışıklıkların birincil nedeni, hacim kaybından dolayı yanakların sarkmasıdır. Genellikle birincil sorunu ele almak önemlidir, bu da yanaklardaki hacmi kaybıdır. Yanak kemiklerini güçlendirerek ve yanak derisini destekleyip kaldırarak, nazolabial kıvrımları doğal olarak hafifletmek mümkün.

Nazolabial kıvrımlara dolgu enjeksiyonu talep eden pek çok hasta, göz altı dolguları ve yanak dolguları ile nozolabial çizgilerin hafiflediğini öğrendiklerinde genellikle şaşırırlar. Ancak daha önce belirtildiği gibi, yüzdeki hacim kaybı, nazolabial çizgilerin oluşmasında büyük bir etkiye sahiptir.

Tedavi Ağrılı Mıdır?

Birkaç önlemle enjeksiyon sırasında rahatsızlığı en aza indirmek mümkündür. İlk olarak, enjeksiyon bölgesini kısmen uyuşturmak için lokal bir anestezi uygulanır. Ayrıca kullanılan pek çok dolgu maddesi, daha fazla konfor için ağrı hissini hafifleten maddeler içerir. Son olarak, daha konforlu bir enjeksiyon işlemi için mikrokanül enjeksiyon yöntemi de kullanılabilmektedir. Bu işlemde, künt uçlu mikrokanüller kullanımı ile, klasik enjeksiyona kıyasla daha az arter ve damar hasarı oluşturarak uygulama gerçekleştirilir. Böylece, tedavi sonrası morarma ve şişme daha az olur.

Tedavi Sonrası

Nazolabial dolgu işlemi sonrasında, enjeksiyon bölgesinde şişme, morarma, ağrı, kaşıntı, renk değişikliği ve hassasiyet gibi enjeksiyonla ilişkili bazı minimal yan etkilerle karşılaşabilirsiniz. Bu durum tamamen geçicidir ve sizi günlük yaşantınızdan alıkoymaz.

Kaç Seans Yaptırmak Gerekir?

Tedavi planlaması kişinin duruma bağlı olarak değişmekle beraber, genellikle 1 ila 2 şırınga, nazolabial kıvrımları ve gülme çizgilerini tedavi etmek için yeterli olabilmektedir. Ayrıca, bütüncül bir sonuç için yüzün diğer bölgelerine de Botoks veya dolgu enjeksiyonları önerilebilir.

Rötuş enjeksiyonları olmadan, nazolabial dolgu tedavisi süresi yaklaşık 6 ila 12 ay kadar devam eder. Bu süreden sonra gerçekleştirilecek rötüşlar ile etkinin daha uzun süre devam etmesi sağlanabilmektedir.