Botoks

Botoks İle Migren Tedavisi

Migren tedavisi botoks birbiri ile alakasız iki farklı kelime gibi düşünülebilir ancak gelişen tıp ile birlikte bu iki kelimeyi daha sık yanyana görebileceğiz.

Migren Nedir?

Kronik migren, bir ay içerisinde 15 ve üzeri sayıda baş ağrısı yaşamak olarak tanımlanmaktadır. Bu günlerin en az 8 ve 8’den fazla sayı kadar gününde, ağrılar 4 saat ve üzeri saatler kadar sürebilmektedir.

Doktorunuz tarafından, eğer size migren teşhisi konulduysa ve sıklıkla migren tipi baş ağrısı çekiyorsanız, bu durumdan kurtulmak için bütün seçenekleri değerlendirmeniz önemlidir.

Botoks Nedir?

Botoks, Clostridium botulinum adı verilen bakteriler tarafından yapılan bir nörotoksindir. Hepimiz, Botoks’un yüzdeki kasları rahatlattığı için kırışıklıkların düzeltilmesine yardımcı olduğunu çoktandır biliyoruz. Ancak Botoks’un uygulama alanları sadece bu kadar değildir. Botoks ayrıca, serebral palsi gibi bir sinir hastalığı nedeniyle tik ve spazmları olan insanlara da yardımcı olur. Bunun yanı sıra Botoks güvenlidir.

Migren Tedavisinde Botoks

Migren tedavisinde Botoks’un etkili olduğu nasıl ortaya çıkmıştır? Geçmişte, migreni olan insanlar, kırışıklıklarını tedavi etmek için Botoks yaptırdıklarında, pek çoğunun doktorlarına baş ağrılarının daha iyi bir durumda olduğunu bildirmesi üzerine doktorlar, migren tedavisinde Botoks üzerine çalışmaya başlamışlardır.

Botoks Migren Tedavisinde Etkili Mi?

Kronik migren ağrısı olan yetişkinlerde yapılan bir çalışmada, Botoks enjeksiyonları alan hastaların toplam ağrı yaşadıkları gün sayısında ve baş ağrısı şiddetinde bir azalma tespit edilmiştir. Ayrıca çoğunlukla ağrısız günler geçirdiklerini ve iş yerlerinden daha az izin almaya başladıklarını görmüşlerdir. Bunun üzerine Botoks, migren tedavisinde kullanılmaya başlanmıştır.

Başka bir çalışmada ise, iki seans Botoks enjeksiyonu yapılan hastaların yaklaşık yarısı, her ay baş ağrısı yaşadıkları gün sayısının yarıya indiğini bildirmişlerdir. Beş seans tedaviden sonra, bu insanların sayısı yaklaşık % 70’e yükselmiştir.

Botoks’un migren ağrıları için işe yaradığı düşünülmektedir. Çünkü, beyinde ağrı sinyalleri taşıyan nörotransmiterler adı verilen kimyasalları Botoks engelliyor. Çünkü Botoks, o yoldaki barikat gibidir. Kimyasalları baştaki ve boynundaki sinir uçlarına ulaşmadan durdurmaktadır.

Migren Tedavisinde Botoks Uygulaması

Migren ağrısını azaltmak veya önlemek için her 12 haftada bir baş ve boyun bölgesindeki belirli noktalara birkaç atım Botoks enjeksiyonu yapılır.

Toplamda 30 ila 40 atıma ihtiyacınız olabilir. Belirli bir noktada toplanan tipte bir ağrınız varsa, oraya daha fazla atım/enjeksiyon gerekebilir. İlk tedaviden 2 ila 3 hafta sonra sonuçlar görülebilmektedir.

Bu tip bir Botoks tedavisini, kırışıklıklar veya diğer kozmetik kullanımların yanı sıra, kronik migren ağrılarının tedavisinde uzmanlaşmış bir hekimden almanızda fayda var.

Yan Etkiler

Boyun ve baş ağrısı, kronik migren ağrısı çeken ve Botoks kullanan insanlarda görülen en yaygın yan etkilerdir.

Ayrıca, çok nadir görülen bir durum olsa da, Botoks’a karşı alerjik bir reaksiyonunuz olabilir. Bunun belirtileri kurdeşen, nefes darlığı veya alt bacaklarınızda şişme olabilir.