elmacık kemiği dolgusu ankaraDolgu uygulamaları daha popüler hale geldikçe, bu ürünlerin uygulama alanlarında da artış yaşanmaktadır. Dolgu enjeksiyonları; elmacık kemikleri, yanaklar, çene çizgisi, çene ucu ve daha pek çok bölgede uygulanabilmektedir.

Yanaklar ve elmacık kemikleri yüzün en tanımlayıcı ve karakteristik özellikleridir. Bu nedenle, Kendall Jenner, Bella Hadid ve Kate Moss gibi belirgin elmacık kemiklerine sahip ünlüler, en çok ilham alınan kadınlar arasında yer almaktadır.

Peki Elmacık Kemiği Dolgusu Nedir?

Pek çok kişi, “Elmacık Kemiği Dolgusu Nedir?” ve “Elmacık Kemiği Dolgusu Nasıl Görünür?” gibi sorularla doktorların kapısını çalabiliyorlar. En basit şekilde ifade etmek gerekirse, elmacık kemiği dolgusu uygulamaları; hastanın yanaklarını ve elmacık kemiğinin olduğu bölgeyi belirginleştirmek, dolgunlaştırmak ve yüze kaybolan V görüntüsü vermek için Hyaluronik Asit dolgu maddesinin enjekte edilmesidir. Hyaluronik Asit ismi kulağa zararlı bir bileşen gibi gelebilir ancak, aslında insan vücudu tarafından doğal olarak üretilen bir maddedir. Hyaluronik Asit; nemlendiriciler, yüz sıkılaştırıcı krem ve yaşlanma karşıtı ürünler de dahil olmak üzere günlük kozmetik ürünlerin pek çoğunun içeriğinde bulunan bir maddedir. Hyaluronik Asit ile Elmacık Kemiği Dolgusu işlemi, her hastanın istek ve ihtiyaçlarına göre uygulanabilmektedir. Doktorunuzdan daha açısal V şeklinde bir görünüm isteyebilirsiniz veya sadece daha genç bir görünüm elde etmek için sadece biraz sıkılık ve dolgunluk talep edebilirsiniz. İstekleriniz doğrultusunda size en uygun tedavi planlanır.

Elmacık Kemiği Dolgusu Nasıl Yapılır?

Bu işlemi her doktor kendi yöntemiyle yapabilmektedir. Bu aşamada asıl önemli olan ve dikkat edilmesi gereken birkaç temel adım vardır. Öncelikle, varsa tıbbi rahatsızlıklarınızı işlemden önce doktorunuzla paylaşmak ve akabinde tam olarak ne tür bir görünüm elde etmek istediğinizi açıklamak…

İşlem sırasında, yaşanabilecek ağrıyı hafifletmek için doktorunuz bölgeye anestezik bir krem ​​uygulayabilir. Muayene tamamlandıktan ve anestezik kremin tatbikinin ardından bir süre sonra dolgu işlemine başlanır. Bu aşamada sadece uzanır ve doktorunuzun işlemi tamamlamasını beklersiniz. Dolgu, yüzün her iki tarafına enjekte edildikten sonra gerekirse birkaç rütuş sonrasında işlem tamamlanır. İşlem, hedef bölgesi ve enjekte edilecek dolgu maddesi miktarına bağlı olarak 10 dakikadan 1 saate kadar sürebilir. Enjeksiyondan sonra hafif şişlik, kızarıklık veya morarma oluşabilir, ancak bu yan etkiler birkaç gün içinde azalarak kaybolur.

Elmacık Kemiği Dolgusu Ağrılı Bir İşlem Midir?

‘Yanak Dolgusu ağrılı mıdır?’ Her hasta tedaviye farklı şekillerde tepki verir. Bazı hastalar hiç bir şekilde acı hissetmezken, ağrıya daha duyarlı kişiler daha fazla rahatsızlık yaşayabilmektedirler. Yine de, çoğu dolgu maddesinde, ağrı hissini hafifleten ve konforlu bir tedavi gerçekleşmesine yardımcı olan Lidokain adı verilen anestezik bir içerik bulunur.

Elmacı Kemiği Dolgusu Ne Kadar Süre Etkilidir?

Elmacık kemiği dolgusunun ömrü hastadan hastaya ve kullanılan dolgu maddesine bağlı olarak değişebilmektedir. Hyaluronik Asit dolguları, uzun süreli sonuçlar elde etmek için geliştirilmiş bir maddedir ve etkisi 12 aya kadar sürebilmektedir. Etkisinin azalmaya başladığını gözlemlediğiniz aşamada yeni bir enjeksiyon seansı gerçekleştirmek gerekmektedir. Hyalüronik asit dolgularının bir diğer avantajı da, kalıcı olmaması ve kolayca çözülebilmesidir. Eğer kötü bir deneyim yaşarsanız veya işlemin sonucundan memnun kalmazsanız, etkisi sonsuza kadar sürmeyecektir. Beklemek istemezseniz de, bu durumu düzeltmek için bu dolgunun çözdürülmesi mümkün olabilmektedir.

İşlemden Sonra Ne Yapmalıyım?

Elmacık kemiği dolgusunu gerçekleştirdikten sonra iyileşme sürecini hızlandıracak birkaç etkili ipucu:

• Prosedürden hemen sonra ve tedaviyi takip eden ilk birkaç gün boyunca bol su tüketin.
  • İşlemden sonra en az altı saat tedavi edilen bölgeye dokunmaktan kaçının.
  • İyileşme sürecini hızlandırmak için işlemin gerçekleştiği gece sırt üstü uyuyun.
  • Etkilenen bölgeyi en az bir hafta boyunca yoğun ısıya (örneğin güneşlenme) veya aşırı soğuğa maruz bırakmayın.
  • Herhangi bir enfeksiyona yakalanma riskinden kaçınmak için en az bir hafta yorucu egzersizden kaçının.
  • İşlemden sonra en az iki gün alkol kullanmaktan kaçının, çünkü çok fazla içmek morarma ve şişme olasılığını artırabilir.