El dolgusu, ellerin yaşlandıkça görünüş olarak değişmesi sebebiyle, daha genç görünmelerini sağlamak için ellere hacim kazandırır.

Günümüzde FDA onayla çok çeşitli el dolguları vardır.

Diğer vücut kısımlarından farklı olarak (yüzümüzden sonra) eller yaşlanma belirtilerini en fazla gösteren bölgedir. Son yıllarda uzun bir yol kat eden kozmetik prosedürlerinin aksine, el gençleştirme bilimi başlarda ihmal edilmişti. Hastalar, genç ve sıkı bir cilt elde etmek için çok sayıda seçeneği uygularlarken ellerini ihmal etmişlerdi. Ancak ellerin de daha genç ve estetik görünmesi artık mümkün.

Yaşlanma Belirtilerini Anlamak

Yaşlandıkça, genellikle vücudun diğer kısımlarından çok önce, ellerimiz bazı görsel değişikliklere uğrar. Vücudun başka bölgelerinde olduğu gibi güneş ışığına maruz kalan eller de, güneş hasarına karşı oldukça hassastır ve daha belirgin bir şekilde değişmeye başlarlar. Yaşlandıkça eller; damarlar, tendonlar ve kemiklerin daha belirgin hale gelmesine sebep olacak bir hacim kaybına uğrar. Hacim kaybına ek olarak güneş hasarı da eklenince ellerde estetik kaygılar oluşması mümkün olabilmektedir.

El Dolgu Maddeleri Nedir?

El dolgusu, yaşlanma belirtilerini etkili bir şekilde tersine çevirmek için kullanılabilecek bir tedavi şeklidir. Yaşlanma nedeniyle kaybedilen hacmi geri kazandırmak için ellere bir madde enjekte edilir. En yaygın el dolgusu maddeleri, vücutta doğal olarak da bulunan maddelerden oluşan bir jel içeren dermal dolgu maddeleridir. Hyalüronik asit dolguları bunlardan birisidir.

İşlemden sonra hastalara, dolguyu eşit olarak dağıtmaya yardımcı olması için el egzersizleri verilebilmektedir.

El dolgusu işleminden sonra sonuçlar hemen gözlenir. Ek olarak, işlemden önce herhangi bir anestezi uygulanması gerekmez, ancak enjeksiyonların cilde girişinden kaynaklanan rahatsızlığı azaltmak için topikal bir anestezik krem kullanılabilir. Hastaların enjeksiyon bölgesinde kısa sürede iyileşen şişlik veya küçük morluklar yaşanabilir. El dolgusunun etkisi 2 yıl kadar sürebilmektedir.

Sorgunuzla eşleşen soru yok veya bunları okuma izniniz yok.