Bölgesel İncelme, Coolsculpting

Sağlıklı Kilo Vermenin Yolu Dondurmak

Estetik tıp bilimi her gün yeni bir yenilik ve teknolojiyle karşımıza çıkıyor. Şimdilerde hızla popülerleşen “Dondurarak Zayıflama” Zeltiq (Coolsculpting) yağları dondurarak yok etme iddiasında; sistemin ayrıntıları Dr. Buket Yıldırım’dan öğrendik.

Metabolik sendrom, yaş ilerledikçe kalp ve şeker hastalığına yakalanma olasılığını artıran ciddi bir tehlike… Kilo fazlalığı ve kalınlığı fazla olduğu kişilerde görülen, trigliserid, kötü huylu (LDL) kolesterol, tansiyon ve kan şekerinin yüksek olması metabolik sendromun en önemli belirtileri. Hem erkeklerde hem de kadınlarda kalp hastalıkları başta olmak üzere ciddi sağlık sorunlarına neden olan metabolik sendromun önüne geçmek için ise göbek çaresindeki yağlardan kurtulmak şart. Harvard Üniversitesi’nde geliştirilen, FDA onaylı Zeltiq (Coolsculpting) adlı bu yağ kırma yönteminde; yağ hücreleri, dondurularak ortadan kaldırılıyor. Terapinin uygulandığı alanda, yağ hücrelerinin sıcaklığı sıfır dereceye kadar düşürülüyor. Kristalize olan yağ hücreleri istenilen bölgeden uzaklaşıyor. Dondurucu sıcaklıkta yağ hücreleri cilde ve kaslara zarar vermeden kolayca yok ediliyor ve göbek çevreside incelebiliyor. Amaç sizi tehdit metabolik sendromun önüne geçebilmek…

Yağ hücrelerini yok edin
Diyet ve egzersize rağmen bir türlü kurtulamadığınız yağ dokusunu hedef alan Zeltiq teknolojisi, yağ hücrelerinin parçalanarak yok olmasına neden olan bir süreci tetiklemek için kontrollü soğutmayı kullanır. Devam eden haftalarda, yağlar vücuttan doğal yollarla atılır. Yağ hücrelerinin ölümüne neden olan Zeltiq teknolojisinin etkileri kalıcıdır. Tedavi sonrasında, hedef alınan bölgedeki yağ dokusunun %25-30 kadarı yok olur. Tedavi edilmeyen alanlardaki yağ hücreleri dağılımında değişiklik yaşanmaz. Ancak işlem sonrasında kilo kontrolüne özen gösterilmesi önerilir. Zeltiq CoolSculpting sisteminin bölgesel fazlalıklar için tasarlanmış olduğu, bir zayıflama yöntemi olmadığı unutulmamalı. Bu yüzden de tedavi için en uygun adaylar, ideal kilosuna yakın olan, ancak basen, karın ya da kalçasındaki bölgesel fazlalıklarından şikâyetçi olan hastalardır.

Uygulama sırasında
Yaklaşık bir saat süren işlemin ilk birkaç dakikasında bir rahatsızlık hissedebilirsiniz. Tedavi sonrasında ise soğuğa bağlı olarak geçici bir his kaybı, kırmızılık, şişlik, morarma ve karıncalanma gibi tipik yan etkiler görülebilir. Zeltiq CoolSculpting hemen herkes için uygun bir tedavi olsa da nadir görülen bir bağışıklık sistemi hastalığı olan paroksismal soğuk hemoglobinürisinde ve kriyoglobülinemi hastalarında uygulanamaz. Yukarıda da belirtildiği üzere Zeltiq CoolSculpting, bir obezite tedavisi yöntemi değil, bir vücut biçimlendirme tedavisidir. Her uygulamada olduğu gibi sonuçlar ve hasta tecrübeleri kişiye göre değişiklik gösterebilir.

Zeltiq CoolSculpting uygulaması nasıl yapılır?
Tedavi esnasında, hedef alınan bölgeye jel bir ped yerleştirilir. Cihazın aplikatörünün içine vakum ile birlikte yağ dokusu çekilerek, kontrollü soğutma işlemi başlatılır. Uygulama yapılan bölgede yoğun bir soğukluk hissedilir. Bu his 5-10 dakika içinde geçerek tedavi edilen bölge hissizleşir. Uygulama esnasında e-mailler kontrol edilebilir, kitap okunabilir, hatta uyunabilir. Tedavinin hemen ardından gündelik yaşamınıza geri dönebilirsiniz.

Peki, yağlar nereye gider?
Tedavi edilen bölgedeki yağ hücreleri donarak kristalize olur. Bu yağ hücrelerinin yok olmasına neden olan bir süreci tetikler. Hücre bütünlükleri bozularak parçalanan yağ hücreleri zaman içinde vücuttan kalıcı olarak atılır.

Gerçekten işe yarıyor mu? Sonucu ne zaman görebiliriz?
Evet, işe yarıyor. Zeltiq CoolSculpting teknolojisinin işe yaradığı klinik çalışmalarla ispatlanmıştır. Zaten sistem FDA onaylıdır ve hasta memnuniyeti %95 oranındadır. İşlemden 3 hafta sonra sonuçlar görülmeye başlar, ancak tedavinin tam sonucu işlemden 2-3 ay sonra ortaya çıkar. Yani, en dramatik etki yağ hücrelerinin metabolize olarak vücuttan tamamen atılmaları ile gerçekleşir. Tedavi planı kişiye özel olarak tasarlanır. Pek çok hastada tek bir seans yeterliyken, uygulama yapılan bölgedeki yağ dokusu çok fazlaysa, 1 ya da 2 seans daha uygulanması gerekebilir.

Tekrar kilo alırsam ne olur?
Zeltiq CoolSculpting uygulaması sonrası pek çok kişinin kendine daha dikkatli baktığı gözlemlenmiştir. Eğer kilo alırsanız, aldığınız kilolar tüm orantılı bir şekilde tüm vücudunuza yayılacaktır.